Jelenlegi hely

Eladáshelyi marketing

Eladáshelynek nevezzük azt a pontot, ahol az áru gazdát cserél. Kibővített értelemben ide sorolhatjuk a bankok, mobilszolgáltatók, szolgáltatók ügyfélszolgálati irodáit is.
A vásárlói döntések 75%-a a polcok előtt születik, így a gyártók számára nagyon fontos, hogy még itt érjék el a fogyasztókat, reklámüzeneteiket itt is eljuttassák nekik.

Az eladáshelyi anyagok közül a legfontosabbak:

Display:

az áru kihelyezésére szolgáló eszköz

Szórólap:

általában kis méretű, az áru mellé vagy akár az árura erősített nyomtatott anyag, amely az akció (promóció) részleteit közli.

Wobbler:

polcbelógó, amely a légáramlat keltette mozgás miatt imbolyog, így felhívja magára a figyelmet

Plakát:

a boltok bejáratánál kifüggesztett nagyméretű nyomtatott anyag, amely szintén akciókra hívja fel a figyelmet

Bolti TV:

az egyik legmodernebb, és egyben legdrágább eszköz, Magyarországon még ritkán használják. Hatékonyságát a szakemberek vitatják.

Az eladáshelyi marketing aktivitások legtöbbet használt eleme a hosztesz promóció, vagyis a kóstoltatás. Kiváló eszköz az élelmiszerek megismertetésére. Csakis akkor szabad használni, ha a gyártó 100%-ig biztos termékének minőségében. A kóstoltatások szervezésének vannak törvényi előírásai (pl. ÁNTSZ engedélyek, előírások), másrészt jól kell kiválasztani a helyszínt és az időpontot, amikor érdemes kóstoltatni. Hétvégén több idejük van az embereknek, talán szívesebben kóstolnak, mint ha pénteki napra esik a kóstoltatás.

További tanácsok kiskereskedőknek, bolt tulajdonosoknak:

www.sikermarketing.hu/hogyan_nyissak_boltot.html